Laatste dag in het Canadese land..... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jurrian Sijde - WaarBenJij.nu Laatste dag in het Canadese land..... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jurrian Sijde - WaarBenJij.nu

Laatste dag in het Canadese land.....

Door: Jur

Blijf op de hoogte en volg Jurrian

21 Augustus 2019 | Canada, Victoria

Lieve lezers,

Vandaag was de laatste volle dag in Canada en zoals alle andere dagen hebben we volop genoten.... uiteraard kan, dus ook laatste, update niet ontbreken.

Gisteravond hebben we rustig aan gedaan. Gegeten gedronken en redelijk bijtijds naar bed. Althans, rustig naar bed.... Demi wilde graag nog even spelletjes spelen en de eerste gingen prima. Vier op een rij met opa en oma ging prima, maar het stoeien met mij liep iets minder gunstig af. Al stoeiende
trapte Demi in haar enthousiasme vol in mijn mannelijkheid... vanaf dat moment heb ik mij een behoorlijke periode een transgender gevoeld en ook wel zo gedragen.... mijn toon klonk wat hoger tijdens het spreken en het lopen ging ook niet echt soepel meer.... na een douche en een cocktail voelde ik mij beter.. hahaha ;)

Een nacht goed slapen maakte dat wij allemaal fris en fruitig aan het ontbijt zaten. Margareth, het is zo'n lieve vrouw, verwende ons weer met haar kookkunsten. Rond de klok van 10 uur vertrokken wij vanuit Parksville naar Victoria. Onderweg nog even gestopt voor koffie, maar verder in een streep doorgereden naar huis.... echter.....

Brenda en ik wilde nog op souvenierjacht, waardoor een tussenstop bij highlights in Victoria ook werd meegenomen. Margareth speelde dit keer voor gids en Rob reed ons langs de haven waar we de woonboten nog hebben gesien. Veel kleur, heel.pitoresk en enorm gezellige sfeer om te ervaren. Jur en Brenda werden daarna afgezegd bij het parlementsgebouw en zijn de binnenstad afgelopen. Winkeltje in, winkeltje uit en lekker even slenteren op jacht naar aandenkens en souvenirs.

Demi, Rob en Margareth gingen alvast aan de slag met de was, zodat alles fris de koffer in kon. Na 1,5 uur hadden we de stad gezien, de laatste dit is genomen en Rob pikte ons op. Margareth was, naast de was, al bezig met het eten. Kip met een krokante laag, zelfgemaakte frietjes en groentes. Smullen was wederom gegarandeerd!!

De rest van de avond zijn we lekker bezig met wassen, drogen en inpakken. De bedtijd zal niet al te laat worden aangezien wij bijtijds de ferry pakken, waarschijnlijk om 9.00 uur. Een uurtje daarheen rijden, 1,5 uur varen en dan lunchen in de buurt van het vliegveld. Vanaf een uur of 14.00 uur zullen wij het vliegveld betreden. De boarding passes zijn geregeld en als alles goed gaat vliegen wij om 17.45 uur, plaatselijke tijd, de lucht in.

Een waanzinnige reis met heel veel indrukken en prachtige herinneringen is bijna tot een einde gekomen. Vol trots, soms ongeloof, maar met een lach van oor tot oor komen wij, misschien een beetje moe, maar zeer voldaan, THUIS IN NEDERLAND.

Tot in Nederland allemaal!

• 21 Augustus 2019 - 08:39

Mariëlle :

Ongelooflijk hoe snel deze reis is gegaan en wat een mooie avonturen hebben jullie beleefd!
    Een ervaring om nooit meer te vergeten...
    Ik wens jullie een goede terugreis en tot ziens in Nederland.

• 21 Augustus 2019 - 14:24

Ed Van Der Sijde:

Als ik de reisverslagen lees, zijn Brenda, Jurrian en Demi door Rob en Magareth ontzettend verwend. Dit zal jullie (de Dordtenaren) nog lang bij blijven. En verder bedankt voor de vele reisverslagen. Het was een genoegen om ze te lezen