Afsluitende trip naar Parksville en Tofino - Reisverslag uit Parksville, Canada van Jurrian Sijde - WaarBenJij.nu Afsluitende trip naar Parksville en Tofino - Reisverslag uit Parksville, Canada van Jurrian Sijde - WaarBenJij.nu

Afsluitende trip naar Parksville en Tofino

Door: Jur

Blijf op de hoogte en volg Jurrian

19 Augustus 2019 | Canada, Parksville

Lieve lezers,

Gisteren heb ik geen verslag geschreven, maar dat betekent niet dat we niks hebben gedaan. Wel hebben wij het rustig aan gedaan. Rustig ontbijt gegeten, rustig opgestaan en boodschappen gedaan voor het avondeten. Over de gehele dag zijn we bezig geweest met het bekijken van winkels, os het shopbudget opgemaakt en zijn we van top tot teen tevreden met hetgeen we hebben aangeschaft. Natuurlijk ook nog een paar hoogtepunten van het eiland bekeken, zoals de haven, de cruise terminal, de bekendste pier van Victoria gezien en het parlementsgebouw..... ik snap dat dit voor mensen een mooie plek is. Afsluitend genoten van de verschillende parken in Victoria en in de avond ontspannen een film gekeken en in de achtertuin gezeten, kijkend naar eekhoorns en waarschijnlijk wasbeertjes.

Vanochtend was het vroeg opstaan, want om 09.00 uur zouden wij vertrekken naar Parksville. Een reis(je) van ongeveer 2, 5 uur in de auto met zijn vijven. Het ontbijt was op kosten van Rob, die een tussenstop maakte bij de A&W in Duncan. Hier ontbijten veel Canadezen en je kunt hier pannenkoeken, muffins, bagels en worsten, spek en eieren eten. Een pittig ontbijt en het vult genoeg.

Onze trip vervolgde een de volgende stop was in Coombs; een echt toeristisch klein dorp met als bijzondere attractie dat er geiten over de daken lopen. Allemaal winkeltjes, restaurantjes en huizen die aan elkaar verbonden zijn en op het dak lopen dus de geiten. Hilarisch om te weten dat de geiten geen genade kennen, want als ze nodig moeten maakt het hen niet uit waar ze staan..... wij zijn van alle shitzooi gespaard gebleven!

Vanuit Coombs een klein stukje terug gereden naar een wildlife reservaat. Hier worden gewonde wilde dieren opgevangen en waar mogelijk weer teruggezet in de natuur. De mensen doen daar goed werk met het geld wat je betaald als intree. Margareth was zo lief om de intree te betalen en een klein uurtje zijn we zoet geweest met het aanhoren van uitleg en het rondkijken. We hebben beren, raven, roofvogels en kalkoenen gezien. Een leuk tussendoortje, goed om geweest te zijn!

Het was reeds het einde van de middag en we konden gaan inchecken in de woning (airbnb) in Parksville. Een heus oprijlaantje doemde op, waarna je via een mooi pad bij de voordeur belandde. Eenmaal binnen werd het enthousiasme vergroot, want de woonkamer heeft zeezicht, de slaapkamers hebben zeezicht en het is een prima locatie om een paar dagen te verblijven.

Het avondmaal was deze keer pizza van de Pizzahut en als geste en bedankje hebben wij het eten voor onze rekening genomen. 3 grote pizza's, verschillende smaken, hebben wij opgehaald, wat direct werd gecombineerd met het halen van wat kleine boodschappen. We hebben best lekker gegeten en de restantjes (zoals Rob zegt, bewaar de rest-overs voor de volgende keer) hebben we in de koelkast gezet.

De zon scheen, op wat stapelwolken na, heerlijk en stond goed aan de hemel. Dit nodigde uit om een lekkere wandeling te maken langs het strand Qualichum Beach. Het was vloed, wat maakte dat het zand niet veel zichtbaar was, maar de boulevard was goed te doen. Margareth verwende ons wederom en een lekker softijsje hebben wij nog mogen eten.

Tot slot hebben wij de auto gepakt en zijn langs de waterlijn gaan rijden en onderweg hebben wij verschillende hertenfamilies mogen spotten. Gelukkig zijn de diertjes hier niet angstig en aten ze rustig door.

Nu lig ik heerlijk op bed en schrijf ik deze update met de wetenschap dat we morgen via Port Alberti naar Tofino gaan. We komen bij Long Beach en dit schijnt het mooiste strand van het eiland te zijn. Met een beetje geluk kunnen we tijdens de stop in Port Alberti beren zien. Een berenfamilie vertoefd daar op een eiland en mogelijk kunnen we de dieren spotten. Vanaf een uur of 3 zullen wij terug zijn om de laatste uren van de dag op het strand te liggen van Qualichum Beach.

Voor jullie allemaal een big hug!