Zon, zee en strand.... - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jurrian Sijde - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand.... - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jurrian Sijde - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand....

Door: Jur

Blijf op de hoogte en volg Jurrian

20 Augustus 2019 | Canada, Tofino

Kanjers in Nederland (en Canada),

Wat zit ik tijdens het schrijven van deze update fantastisch na te genieten buiten op de bank in de zon! Een heerlijke dag achter de rug...

Gister avond lag iedereen vroeg en uitgeteld op bed. Heel veel indrukken, reizen en hoogtepunten beukten in ons gestel. Erg, nee totaal niet, op bed de reis tot dan toe voorbij laten komen en met een grote glimlach op mijn gezicht in slaap gevallen. Geluk bij een ongeluk, de volgende ochtend moesten we er bijtijds uit.

Margareth stond in de ochtend in de keuken om bagels te maken en naast de bagels waren er ook croissants. Een lekker ontbijt hebben we mogen nuttigen en dit maakte dat wij goed gevuld in de auto konden stappen. Eindbestemming van de dag was het strand Long Beach en de andere strandjes in de buurt van Tofino.

Onderweg een aantal stops gemaakt om de benen te strekken, want 2,5 uur in de auto is best een lange, maar wederom een schitterende route. Vanuit Parksville gereden naar Port Alberti, daar "stopt" de highway als het ware.... wat volgt is een bochtige weg door de bergen naar Tofino. Prachtige meren, hoge bomen en viewing points om je vingers bij af te likken.
Ook zijn we tijdens het rijden door Cathedral Grove gereden. Een park met hele grote regenwoudachtige bomen. Indrukwekkend om te zien en wat ben je als mens dan toch maar klein....

Uiteindelijk kwamen we aan bij het strand waar we graag wilden zijn en wat waanzinnig groot en mooi. Zwemmen in The Pacific, de grote oceaan, en ontspannen gelegen op het immense strand. Rob en Margareth zijn nog naar Uclulett gegaan om daar wat uit te zoeken voor het werk van Margareth, maar wij mochten blijven liggen. De stroming in de oceaan is gigantisch, vooral de onderstroom. De zon scheen heerlijk en met een windje was het prima vertoeven. Bijna 1,5 uur hebben wij kunnen genieten.

Na het instappen zijn we nog doorgereden richting Tofino, langs de kustlijn en dan pas realiseer je hoe groot de oceaan is; alleen al op dat gedeelte van de wereld. Helaas vliegt de tijd en het plan was om rond 15.00 uur terug te zijn bij het huisje, maar vanwege de prima omstandigheden werd dit stukken later. Erg, nee, totaal niet!!

De terugreis was net zo mooi als de heenreis en verliep voorspoedig... het stuk, veel gereden door Rob, blijft maar op je netvlies staan... GEWELDIG! Het laatste stukje van Port Alberti naar het huisje heeft Rob overgedragen aan mij. Ik mocht iedereen veilig thuis brengen. Onderweg nog gestopt bij de Save on Foods (grote supermarkt) voor het avondeten. Margareth heeft heerlijke karbonade gemaakt met gekookte aardappels en wortelen. Smullen was het zeker en het voorafje was het restantje pizza.

De rest van de avond houden we het lekker rustig en morgen reizen we weer terug naar Victoria om de laatste dag daar door te brengen. De laatste was, inpakken, boarding pas regelen en klaarmaken voor vertrek. Woensdag pakken we om 09.00 uur de ferry vanaf Schwartz Bay Tswhassen naar Vancouver. Rond 11.00 uur komen we dan weer aan op het vasteland om de laatste uren door te brengen. Ons vliegtuig zal 17.45 uur de Canadese grond loslaten en het luchtruim induiken.....

Ongekend hoe snel alles is gegaan, maar schitterend JA, maar woorden schieten soms te kort!!

Liefs van ons allemaal

• 20 Augustus 2019 - 10:45

Hanneke:

De vakantie Canada is een reis en belevenis om nooit te vergeten !!